نصب رادیاتور در تهران و کرج

نحوه نصب رادیاتورهای مختلف کمی با یکدیگر متفاوت است و مشاهده این فیلم به منظور نصب رادیاتورهای پنلی و پره ای مناسب است. به همین علت شما می توانید با مطالعه مقالات دیگر ما با نحوه نصب رادیاتور شیشه ای و همچنین با چگونگی نصب و راه اندازی رادیاتور قرنیزی نیز آشنا شوید.

در هنگام نصب رادیاتور به دیوار باید نکاتی مختلفی را رعایت کرد که از جمله آن ها می توان به فاصله رادیاتور تا دیوار، جنس سازه و میزان مقاوت آن و همچنین نسبت ظرفیت تولید حرارتی رادیاتور به متراژ ساختمان اشاره کرد.

روش نصب رادیاتور چگونه باید باشد؟


رادیاتورها یکی از ابزارهای گرمایشی می باشند که در محیط منزل و محل کار به کار برده می شوند و همانند سایر دستگاه ها نیاز به نصب و راه اندازی و نگهداری آن می باشد ، در این مقاله سعی شده تا نصب شوفاژ به طور کامل و ساده آموزش داده شود تا خودتان بتوانید اقدام به نصب رادیاتور نمایید اما توجه داشته باشید بدلیل تخصصی بودن کار بهتر است از تکنسین مجرب و متخصص کمک بگیرید.


روش نصب رادیاتور چگونه باید باشد؟


برای انجام این کار باید مراحل و نکاتی رعایت گردد. رادیاتور شوفاژ ( رادیاتور ) دارای دو مجرای آب می باشد به این شکل که از یک مجرا آب گرم وارد شده و از مجرای دیگر نیز آب خارج می گردد. البته در انجام لوله کشی باید دقت کافی صورت گیرد تا هنگام نصب رادیاتور مشکلی بوجود نیاید. همچنین، در انجام لوله کشی باید مجرای ورود و خروج آب گرم در لوله های شوفاژ در ساختمان ، دارای فاصله مشخصی از همدیگر باشند که با توجه به نوع رادیاتور استفاده شده ،این فاصله مشخص ممکن است 35 سانتی متر، 50 سانتی متر و یا 60 سانتی متر باشد.

بعد از انجام لوله کشی و موقع نصب نیز رادیاتور توسط اتصالاتی به لوله ها وصل می گردد. در صورتی که لوله کشی با کیفیت باشد باید در هر دو مجرای ورودی و خروجی از اتصالات یکسان و با کیفیت مناسب استفاده گردد. اتصالات در رادیاتور شوفاژ دارای اندازه های برابر با یکدیگر می باشند.

برای تعویض رادیاتور شوفاژ به چه وسایلی نیاز دارید؟


برای تعویض رادیاتور شوفاژ به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

یک ظرف بزرگ و یک سطل
آچار فرانسه و پیچ گوشتی
پارچه و حوله بزرگ آبگیر
آچار هواگیری رادیاتور شوفاژ

اگر چه مراحل و نحوه تعویض رادیاتور شوفاژ چندان سخت به نظر نمی‌رسد، اما انجام این کار به وسیله متخصص بسیار ماهرانه‌تر و تمیزتر خواهد بود. با این همه شما می‌توانید با حوصله و دقت کافی خود، دست به انجام این کار زده و در صورت نیاز رادیاتورها را شستشو داده و یا آن‌ها را با نمونه‌ای نو جایگزین نمایید. اگر شما نیز تجربه‌ای از تعویض رادیاتور منزل خود دارید.

Comments